Website Arrowz gelanceerd!

Van harte welkom op de nieuwe website van Arrowz! Arrowz is een nieuwe speler op de Nederlandse markt met een duidelijk aanbod van christelijk/charismatische boeken. Boeken voor volwassenen, maar zeker ook boeken voor kinderen!

Een nieuwe generatie kinderboeken

Uitgeverij Arrowz brengt een nieuwe generatie kinderboeken op de markt die ten doel hebben ‘kinderen zonder terughoudendheid hun eigen relatie met God te geven’. Het uitgangspunt is dat kinderen geen kleinere Heilige Geest ontvangen wanneer ze tot geloof komen. Hun vermogen om de liefde en kracht van Jezus Christus te ervaren is gelijk aan die van volwassenen en hun honger ernaar vaak nog groter. God stilt die honger met kennis van zijn Woord én het ervaren van zijn Geest. Niet het een of het ander, maar allebei.

Dit lijkt een algemeen aanvaarde waarheid, maar de werkelijkheid is dat de meeste kinderboeken zich beperken tot Bijbelverhalen en het bijbrengen van christelijke normen en waarden. Essentieel, maar de bovennatuurlijke wereld van Gods Geest en het vrijmoedig gebed dat God gelooft voor wonderen, komen te weinig aan bod. In de visie van Arrowz is een completere benadering nodig en daarmee een nieuwe generatie kinderboeken.

Afgelopen jaar verscheen bij Arrowz de eerste titel in deze reeks, Kijk! daar komt de hemel! Hierin wordt op een begrijpelijke manier aan de jonge lezer uitgelegd hoe je kunt leven in Gods bovennatuurlijke kracht. Bill Johnson en Mike Seth schreven het voor kinderen, maar wereldwijd maken inmiddels ook veel volwassenen gebruik van deze unieke gids.

Jezus horen en zien van Brad Jersak is een recent uitgebracht prentenboek dat kinderen leert om zelf Gods te verstaan. Hierin gaat Jezus in gesprek met het kind over allerlei dingen in zijn belevingswereld. De sprekende illustraties van Ken Save laten zien hoezeer Hij betrokken is bij het leven van ieder kind. Het boek levert prachtige getuigenissen van kinderen op die vertellen hoe Jezus tot hun spreekt (zie kader).

In het najaar volgt de kinderversie van Strijd in je denken, de internationale bestseller van Joyce Meyer. Dit boek begint waar veel kinderboeken over de Bijbel stoppen. Het neemt de Bijbel en leert kinderen daarmee de strijd in hun denken te winnen. Op een speelse manier leren ze om zelf actief af te rekenen met bezorgdheid, boosheid, verwarring en vrees. Deze coproductie met uitgeverij Sjofar is rijkelijk voorzien van illustraties en geschikt voor kinderen van 8 tot 14 jaar.

Later volgen meer titels die kinderen de ervaringskant van het geloof bijbrengen, evenals titels die ouders, leerkrachten en kinderwerkers toerusten in deze aspecten van geloofsopvoeding. Een geloofsopvoeding die begrijpt dat ieder mens wordt geboren met een door God geschapen vacuüm. En dat Hij wil dat vacuüm zo vroeg mogelijk vullen, zodat ieder mens van kinds af aan Hem kent en ervaart en ‘niet beter weet’ dan dat Jezus leeft, God gebeden verhoort en alles mogelijk is voor wie gelooft.